De mensen van Ortho-technics:
Administratie is de spil van de organisatie

Ze zijn het gezicht van Ortho-technics en de eerste mensen die u ziet bij binnenkomst. Joyce, Kimberly, Aimée en Mendy zorgen ervoor dat alles op rolletjes loopt. Zonder hen geen orthopedische hulpmiddelen, dus hoog tijd voor een kijkje achter de schermen. “Hier bij Ortho-technics is geen dag hetzelfde.”

“Het is prachtig om te zien hoe iemand met een hulpvraag binnenkomt en uiteindelijk met een glimlach naar buiten loopt.”

De dames zorgen ervoor dat alle processen binnen Ortho-technics goed verlopen. “We zijn het eerste aanspreekpunt voor zowel de klanten als de orthopedisch technologen”, vertelt Aimée. “We verwelkomen mensen natuurlijk bij binnenkomst en nemen bestellingen in ontvangst, maar een groot deel van ons werk vindt plaats achter de schermen.

Van spreekuur tot bestelling

En dat werk begint al bij het inplannen van de afspraken, legt Kimberly uit. “Mensen worden doorverwezen naar Ortho-technics waarna we een afspraak inplannen bij één van de orthopedisch technologen voor een anamnese. Tijdens die afspraak wordt in samenspraak met de klant bekeken welk hulpmiddel het beste past. Nadat een klant op spreekuur is geweest verwerken de dames alle verdere stappen en start het proces.

Zorgverzekering

Een onderdeel van de administratie is het indienen van de aanvraag bij de zorgverzekering en de facturatie. Dit is de specialiteit van Joyce. “We nemen het contact met de zorgverzekering graag uit handen van de klanten. Als de verwijzing van de medisch specialist in orde is, kunnen we, indien nodig, een machtiging aanvragen bij de zorgverzekering. Na ontvangst van de goedkeuring kunnen wij het proces verder opstarten.

Persoonlijke aandacht maakt het verschil

Joyce werkt al 12,5 jaar bij Ortho-technics en heeft het bedrijf zien groeien. “Voorheen deed ik de ontvangst, planning en alle administratie alleen, maar vanwege groei van het bedrijf is dit nu niet meer voor te stellen. Wat hetzelfde is gebleven, is de aandacht voor de klanten en de liefde voor het werk.” “Mensen komen meerdere keren over de vloer, soms zelfs jarenlang”, vertelt Mendy. “Dan leer je iemand goed kennen. Vaak weten we precies hoe iemand de koffie drinkt.”

Wat maakt werken bij Ortho-technics nou zo leuk? Volgens Aimée is het werk heel erg divers. “Er is altijd iets te doen en geen dag is hetzelfde. Maar wat ik vooral erg mooi vind is dat we eraan kunnen bijdragen dat mensen een betere kwaliteit van leven krijgen.”  Daar is Kimberly het helemaal mee eens. “We werken bij Ortho-technics allemaal samen om onze klanten vooruit te helpen, het is mooi om daar deel van uit te mogen maken.”